RAKAN BLOG MASJID

25 November 2014

SEBELUM MESYUARAT AGUNG PEMBENTANGAN MASJID ASSALAM KALI 2 PADA 24/11/2014

 Pendaftaran anak kariah



 Siak I merangkap Juruvideo dan Juru gambar

1 comment:

  1. Tahniah kpd kepimpinan dan tenaga kerja Msj as-Salam kerana berjaya mengimarahkan Msj kita sepanjang beberepa tahun kebelakangan ini. Namun jangan lemah semangat untuk terus memajukan gerak kerja dakwah dan aktiviti masyarakat supaya Msj kita ini menjadi relevan sebagai pusat masyarakat yang mendapat barokah dan rahmat Allah. Moving forward antara agenda yg boleh diberi perhatian ialah..
    1. Melibatkan 27 surau di bawah naungan dgn lebih sistematik dan menyeluruh dalam kegiatan dakwah, prihatin sosial dan mengajak umat kpd mentaati Allah. Libatkan wakil2 surau dalam setiap program tumpuan. Dan ushakan program2 atau modul2 tertentu untuk dilaksanakan di setiap surau secara berkala.
    2. Bersifat pro aktif dalam meningkatkan kualiti program2 ilmu di Msj kita dgn mengekalkan Ustaz2 yg bermutu dan memperkenalkan Ustaz2 muka baru pada setiap minggu.
    3. Juga aktifkan semula sistem hubungan dua hala supaya para jemaah dapat memberi pandangan, komen atau cadangan membina. Manfaatkan kotak cadangan, Whatsapp grup, dsb. Segala input itu janganlah di simpan sahaja malah kena respon secara progresif.

    Jazakallah.

    ReplyDelete

PERINGATAN BAGI LELAKI !

Mengikut Enakmen Jenayah Syariah (Negeri Selangor) 1995
"Mana-mana lelaki yang baligh yang tidak menunaikan Sembahyang Jumaat

tanpa apa-apa keuzuran syarie yang boleh didakwa dibawah Seksyen 20,

Enakmen Jenayah Syariah (Negeri Selangor) 1995, sekiranya disabit

kesalahan boleh di denda tidak lebih RM1,000 ATAU dipenjarakan selama

tempoh tidak melebihi enam (6) bulan ATAU kedua-duanya sekali."