RAKAN BLOG MASJID

26 December 2010

FUTSAL ASSALAM 201O MENJANA KECERIAAN BAPA & REMAJA


Ahamdulillah syukur kita kepada Allah s.w.t dan selawat dan salam kepada junjungan Rasululullah s.a.w di mana idola kita Nabi Muhamad s.a.w yang merupakan rasul Allah yang memang menggalakkan kita umatnya agar bersenam atau beriadah bagi menyihatkan badan serta fizikal yang secara tidak langsung akan menyihatkan mental dan aqal kita.
Sukan Futsal adalah antar cara beriadah yang terkini yang boleh diterap dan dilakukan oleh kita dan boleh melibatkan remaja, orang tua dan juga kaum muslimat.


Sedemikian pada 19 Disember yang lalu, pihak Masjid Assalam dengan kerjasama surau/mardasah di bawah naungannya serta ahli kariah telah berjaya mengadakan sukan futsal yang telah disertai 15 buah pasukan yang mengandungi 8 orang penyertaan 1 pasukan berjumlah 120 orang semuanya.




Pemenang pertama atau johan pasukan adalah dimenangi pasukan Futsal surau Annur Cempaka manakala Naib Johan dimenangi Pasukan Futsal dari Surau Saidina Ali dari Anggerik 5.



Ustaz Abu Bakar Yang sebagai Nazir Masjid sudi meluangkan masa merasmi dan juga bersama menonton perlawanan tersebut sehinggalah sesi penyampaian hadiah.

No comments:

Post a Comment

PERINGATAN BAGI LELAKI !

Mengikut Enakmen Jenayah Syariah (Negeri Selangor) 1995
"Mana-mana lelaki yang baligh yang tidak menunaikan Sembahyang Jumaat

tanpa apa-apa keuzuran syarie yang boleh didakwa dibawah Seksyen 20,

Enakmen Jenayah Syariah (Negeri Selangor) 1995, sekiranya disabit

kesalahan boleh di denda tidak lebih RM1,000 ATAU dipenjarakan selama

tempoh tidak melebihi enam (6) bulan ATAU kedua-duanya sekali."