RAKAN BLOG MASJID

12 February 2012

FORUM MAULIDUL RASUL DI MASJID ASSALAM BERI KESAN MENDALAM

Alhamdulillah dengan ahli-ahli forum (Ustaz Dato Ibrahim Yamin dan Ustaz Dasuki) serta moderator (Ustaz Abu Bakar Yang Tuan Nazir Masjid Assalam)yang mantap maka ramai hadirin tersentap dengan ingatan dan nasihat agar Maulidur Rasul perlu di sambut dengan penghayatan dan perlakuan bukan hanya bermasa-masa.
alhamdulillah , ramai penginfak dan penyumbang bertali arus dan silih berganti dalam membantu aktiviti masjid kerana Allah s.w.t. Dan forum malam itu juadah nasi dan gulai kawah disumbang oleh dermawan yang tak asing lagi di kalagan warga Bukit Sentosa dan Bukit Beruntung.
Cuma ada kemajuan dalam penyertaan para sukarelawan dalam membantu aktiviti masjid seperti dalam gotong-royong memasak , menghidang, membasuh pinggan mangkuk , mengemas semula dan membersih lantai masjid selepas jamuan.Walaubagaimanapun masih ada ruang mempertingkatkan dari segi jumlah penyertaan dan kualiti tugas yang diberikan.Walaupun tugas sukarela yang tidak dibayar TETAPI KENA INGAT !!! Allah saja yang mampu membayar upah dalam bentuk ganjaran pahala dan keredahaan Allah di Akhirat kelak.

No comments:

Post a Comment

PERINGATAN BAGI LELAKI !

Mengikut Enakmen Jenayah Syariah (Negeri Selangor) 1995
"Mana-mana lelaki yang baligh yang tidak menunaikan Sembahyang Jumaat

tanpa apa-apa keuzuran syarie yang boleh didakwa dibawah Seksyen 20,

Enakmen Jenayah Syariah (Negeri Selangor) 1995, sekiranya disabit

kesalahan boleh di denda tidak lebih RM1,000 ATAU dipenjarakan selama

tempoh tidak melebihi enam (6) bulan ATAU kedua-duanya sekali."