RAKAN BLOG MASJID

26 January 2012

BILA PEGAWAI/AJK/AHLI KARIAH TURUN PADANG

Yang ahli kariah prihatin ini yang dikenali Abu Jandal memang tak duduk diam bila ingin membantu masjid.Sanggup melakukan tanpa bantuan orang lain, kebetulan teman ada di situ membantu sehingga Tuan Nazir datang dan beberapa orang lagi.
Dalam kejadian ribut jumaat yang lepas 20 Januar 2012 banyak masjid , surau dan rumah serta hartabenda lain telah mengalami kesan kerosakan dan Bumbung Masjid Assalam telah terbuka dan segera dibaiki sendiri ajk terutama Timbalan Nazir Kapten Hj Nazaruddin yang memanjat sendiri bumbung dan membantu membaiki dengan segera.Manakala bahagian dalam masjid hanya melibatkan siling yang terbang dan pecah dan perlu diperbetul dan ada yang kena ganti.
Yang ironinya , Tuan Nazir Ustaz Abu Bakar Yang sanggup memanjat bersama Abu Jandal membetulkan siling yang amat tinggi. Teman pun seriau nak naik ke atas namun Tuan nazir yang bukan sihat sangat sanggup naik membantu. Anda lihatlah sendiri.Kerja membetulkan siling siap pada hari itu juga 21 Januari 2012.
Masyallah memang kena bila masjid Asalam diiktiraf masjid capai KPI 5 bintang dan terbaik di di Hulu Selangor. Apataknya, bila ada ada sesuatau menimpa masjid Nazir dan Timbalan Nazir bergegas turun bukan melihat atau membantu tapi melakukan sendiri apa yang patut dibuat.

No comments:

Post a Comment

PERINGATAN BAGI LELAKI !

Mengikut Enakmen Jenayah Syariah (Negeri Selangor) 1995
"Mana-mana lelaki yang baligh yang tidak menunaikan Sembahyang Jumaat

tanpa apa-apa keuzuran syarie yang boleh didakwa dibawah Seksyen 20,

Enakmen Jenayah Syariah (Negeri Selangor) 1995, sekiranya disabit

kesalahan boleh di denda tidak lebih RM1,000 ATAU dipenjarakan selama

tempoh tidak melebihi enam (6) bulan ATAU kedua-duanya sekali."