RAKAN BLOG MASJID

04 October 2011

MARI BANTU USTAZ MUHAMMAD !

Assalamualaikum w.b.t

kepada sahabat-sahabat jemaah parti islam semalaysia, rakan-rakan sekerja, sahabat-sahabat alumnia PUO (ii), rakan-rakan didalam FB samada kenal ataupun saya tidak mengenali atau kepada sesiapa sahaja yang menerima email ini saya bagi pihak keluarga ini memohon bantuan untuk menghebahkan tentang kehilangan adik bongsu kami yang telah hilang sejak 5hb september 2011.Besar kemungkinan adik saya dibawa lari oleh seorang lelaki bernama hamidi berumur 21 tahun.

Pelbagai usaha yang telah dilakukan oleh pihak keluarga sejak dari kehilangan adik kami bermula 5sept 2011 yang lalu.bermula dari laporan polis, menjejaki dirumah kawan-kawannya, mencari sehingga ke seberang prai,penang.melakukan solat hajat dan bacaan yasin ,berjumpa dengan pelbagai pengamal rawatan islam dan telah memaklumkan berita kehilangan adik kami di TV3 & TV9. Saya juga telah berjumpa dengan pelbagai orang untuk memohon bantuan, otai-otai KL, brother-brother 2 yang baik sehinggalah yang pernah menyelesaikan kes ini.
sebagai seorang abang jauh disudut hati mempunyai persaaan kasih dan sayang kepada adik yang bongsu ini.Adik saya bukanlah jenis yang bersosial dan bermasalah.dia seorang yang rajin dan manja ( adik bongsu ) mungkin dia telah tertipu atau terpedaya dengan lelaki SETAN ini.

Walaupun apa tanggapan masyarakat yang perlu diselesaikan adalah mendapat adik kami yang hilang walau dalam keadaan apa sekalipun hidup ataupun mati.Sudah 3 minggu hilang tampa khabar berita.Pelbagai kemungkinan bermain didalam fikiran keluarga kami iaitu :-
1.adakah dia masih hidup atau mati
2.mungkin dia sedang dikurung didalam rumah/bilik/stor dsb
3.bagaimana dgn kesihatannya/pakaiannya/
4.adakah dia telah dijual atau digunakan untuk tujuan jahat
5.adakah dia telah mati ..dimana kuburnya?
6.atau adakah dia dalam keadaan selamat?

HANYA KEPADA ALLAH SWT KAMI BERSERAH!

Selepas berita tersebar didalam berita TV3& TV9 ..kami harap ada sedikit perkembangan positif terutamanya keluarga lelaki yang disyaki mengambil adik kami namun hampa ( saya difahamkan kedua ibubapanya telah tiada -tinggal adik beradik dia aje ).entahlah manusia nie ..asal usul keluargapun kami tidak tahu..

Oleh itu mohon kepada para sahabat-sahabat samada yang mengenali saya atau tidak tolonglah dengan pelbagai apa cara sekalipun (berdoa,forward email,nasihat,masukkan dalam FB ,solat hajat, qunut nazilah ) semoga ALLAH swt mengembalikan adik saya yang telah 3 minggu hilang.Semoga allah swt tetap akan membalas kebaikan yang ikhlas dari amal perbuatan sahabat yang saya amat-amat kasihi.

Hari ini pun saya insyallah bercadang untuk pergi ke pejabat harian metro untuk memasukkan berita kehilangan adik saya semoga allah memudahkan segala ujian yang berat ini.

Jazakallah khairon khasiro
Muhammad Bin Mustapha
019-3103454
Perumahan Widuri,
No 37 jalan 1B,
Bukit Beruntung
Rawang Selangor.

No comments:

Post a Comment

PERINGATAN BAGI LELAKI !

Mengikut Enakmen Jenayah Syariah (Negeri Selangor) 1995
"Mana-mana lelaki yang baligh yang tidak menunaikan Sembahyang Jumaat

tanpa apa-apa keuzuran syarie yang boleh didakwa dibawah Seksyen 20,

Enakmen Jenayah Syariah (Negeri Selangor) 1995, sekiranya disabit

kesalahan boleh di denda tidak lebih RM1,000 ATAU dipenjarakan selama

tempoh tidak melebihi enam (6) bulan ATAU kedua-duanya sekali."