RAKAN BLOG MASJID

30 June 2013

TENTERAM INGAT ALLAH !

 
(Iaitu) orang yang beriman dan hati mereka menjadi tenteram dengan mengingati Allah. Ingatlah, hanya dengan mengingati Allah-lah hati menjadi tenteram. [Al-Ra'd : 28]
Assalamualaikum. bila kita kadang-kadang baca tafsir secara terpilih maka terjumpa ayat ni memang pada timing yang sangat diperlukan. Membuatkan rasa sangat bersyukur diberi ujian yang sangat hebat. Sebab selama ni memang lalai dan alpa.
Here's a little something I posted on Facebook:
"Believe in Allah. Redha. Sabar. Syukur. Berserah kepadaNya. Itulah resipi untuk bahagia. Segala apa di dunia ini, hanya pinjaman yang sementara. The ultimate and everlasting happiness is the hereafter. Jadikanlah kebahagiaan akhirat kelak sebagai matlamat hidup, dan InshaAllah, hidup juga akan bahagia tak kira apa musibah yang menimpa. Dan sebenarnya, jika kita mengejar akhirat, istilah 'musibah' akan bertukar menjadi 'nikmat' dan ia sebenarnya peluang untuk dijadikan saham di akhirat kelak."
Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah. Terima kasih Tuhan kerana membuka mataku, membuka hatiku, memberikanku cahaya dalam kegelapan.

No comments:

Post a Comment

PERINGATAN BAGI LELAKI !

Mengikut Enakmen Jenayah Syariah (Negeri Selangor) 1995
"Mana-mana lelaki yang baligh yang tidak menunaikan Sembahyang Jumaat

tanpa apa-apa keuzuran syarie yang boleh didakwa dibawah Seksyen 20,

Enakmen Jenayah Syariah (Negeri Selangor) 1995, sekiranya disabit

kesalahan boleh di denda tidak lebih RM1,000 ATAU dipenjarakan selama

tempoh tidak melebihi enam (6) bulan ATAU kedua-duanya sekali."